Seminar Vertraging & Verstoring in de Bouw

Home > Events > Seminar Vertraging & Verstoring in de Bouw

De redactie van de Leidraad Vertraging & Verstoring in de Bouw is verheugd de eerste exemplaren van de Leidraad uit te mogen reiken aan de voorzitters van Bouwend Nederland en Techniek Nederland.

Tijdens het seminar van 30 augustus a.s. delen de voorzitters van Bouwend Nederland en Techniek Nederland ervaringen over vertraging en verstoring vanuit de door hen vertegenwoordigde achterbannen. Tevens vindt een paneldiscussie over het vertraging en verstoring in het algemeen plaats, en hoe de Leidraad behulpzaam kan zijn bij het voorkomen, klein houden, oplossen dan wel het beslechten van vertragings- en verstoringsclaims.

De organisatie is in handen van The Dutch Arbitration Association (DAA) i.s.m. Instituut voor Bouwrecht (IBR).

Sprekers

prof. mr. dr. E.M. (Evelien) Bruggeman – Directeur Instituut voor Bouwrecht Hoogleraar bouwrecht TU Delft
mr. S.N.J. (Stan) Putter – Voorzitter Dutch Arbitration Association, Advocaat / Partner Smallegange N.V.
J. (Jouke) van der Schors – Directeur Vijverberg Advies Groep B.V. en Deskundige bouwvertraging
D. (Doekle) Terpstra – Voorzitter Techniek Nederland
drs. M.J.M. (Maxime) Verhagen – Voorzitter Bouwend Nederland
mr. A.G.J. (Arent) van Wassenaer van Catwijck – Directeur The Faithful Goose B.V.
mr. R.E. (Reina) Weening – Sr. raadsheer Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden / Bestuursvoorzitter Raad van Arbitrage in bouwgeschillen

14:30 Ontvangst
15:00 Inleiding door Stan Putter
15:15 Conflictsituaties en vertraging en verstoring in de civiele aannemerij door Maxime Verhagen
15:25 Conflictsituaties en vertraging en verstoring in de technische aannemerij door Doekle Terpstra
15:35 Overhandiging van de 1e exemplaren van de Leidraad
15:45 Paneldiscussie onder leiding van Evelien Bruggeman, met o.m. Reina Weening, Arent van Wassenaer en Jouke van der Schors
17:15 Borrel

Datum en tijd

Dinsdag 30 augustus 2022 van 15.00 - 17.15 uur.

KIVI, Prinsessengracht 23, Den Haag
Voor contactgegevens en een routebeschrijving klikt u hier.

Overige praktische informatie

Doelgroep Advocaten | bedrijfsjuristen | contractmanagers | juridische professionals | juristen en (bouw)inkopers bij de overheid
NOVA-rechtsgebied Vastgoedrecht, Bouwrecht, Verbintenissenrecht
Studiepunten U ontvangt voor dit seminar 2 studiepunten

Registratie en kosten

De uiterste inschrijfdatum is bereikt. Inschrijven voor dit evenement is niet meer mogelijk.
Als u nog geen DAA-lid bent, meld u dan aan door het registratieformulier in te vullen.

De deelnamekosten zijn beperkt, maar inschrijven is opdagen: don’t spoil the party! Annuleringen kunnen tot en met 15 augustus 2022 schriftelijk (onderwijs@ibr.nl) worden doorgegeven. Komt uw annulering na die datum of komt u op de dag zelf niet opdagen dan worden kosten in rekening gebracht.